A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality

11 September 2015

ENTRY PERTAMA TAHUN 2015


Assalamualaikum,


     Jejari agak kaku bila menaip. sebab dah lama sangat tak menaip kat blog, sampai email dan password pn dah lupa. Setelah 3tahun bertungkus lumus belajar untuk Ijazah yang dikejar-kejar, akhirnya aku dah bergelar graduan. Dah lama dah pun. aku grad tahun 2014 pada bulan 10 kalau tak silap. lepas je grad, aku pun dk la keje part time and freelance. Biasa lah freelance kontrak, habis je kontrak menganggur la balik. lama gak menganggur. Tapi aku percaya pada rezeki Allah untuk aku.

     Setelah lama menunggu panggilan kerja yang dah berbakul-bakul resume aku hantar, akhirnya ad satu company panggil aku tuk kerja. Walaupun sekadar Software Support, aku masih bersyukur. April 2014 aku mula kerja kat company yang diberi nama ** Software Sdn. Bhd.. Company ni just jual accounting software sahaja, so secara automatik aku pn kena la belajar accounting sikit. Even sebelum2 ni memang aku tak pernah guna, apatah lagi nak belajar pasal software ni..

     Antara software yang company ni jual adalah QnE Software, Sage UBS, SQL accounting dan yang tebaru cloud accounting Office Central.


     Best tak keje macam ni?.. erm, bagi aku, setelah hampir 5bulan aku kerja, kerja ni ok la. bila time nak kena check account customer, mmg bz sangat. tp bila awal bulan dan tengah bulan tu agak relaz sikit. kadang2 stress sebab perangai customer, software xde masalah pun. biasalah manusia, salah keyin data tapi salahkan software yang tak bernyawa.
      Bos aku, erm.......... agak men-streskan.. tapi tak komen banyak.. haha... takut plak ttbe page ni muncul kat laptop dia, haru biru aku dibuatnye, mcm baju biru aku sekarang ni..
     ok lah, dah2 la mengarut macam tulis karangan UPSR... time pn dh sampai, kemas2 boleh cabut balik rumah... -Assalamualaikum-




No comments:

Post a Comment

Cute nye kamu2 yang menulis di sini...