A dream you dream alone is only a dream. A dream you dream together is reality

15 August 2011

Jom Balik Kampung [macam nak raya pulak]


Assalamualaikum


gud morning bloggers... pagi ni aku nk ceciter pasal pengalaman aku balik kampung menaiki KTM  
Buat Pertama Kali nye....
yessss.. for the first time in my life... hahaha... tetibe rase cam nak balik kampung raya pulak nye... 


sabtu tu aku n abang aku excited gile ni nak balik kampung.. kul 6.30 kitorang dah terpacak kat KTM tue.. Tungu punya tunggu.... akhirnya KTM sampai.. itupun stelah hampir 45minit kitorang menunggu.. dari kaler langit gelap.. hingga ke terang baru la muncul kepala KTM tu.. mungkin pakcik KTM tu lambat bersahur kot.. sbb tu lambat samapai... aiyoo... pnat dah den nunggu.. sampai tetido-tido kat kerusi nie ha..


Destinasi yang dituju adalah perhentian RAWANG.. kalau tak nk terus turun ke TG MALIM.. tapi disebabkan pakcik aku ley amik kat rawang.. kmai pun mengambil kesempatan atas kesenangan nya.. huahuahua.... seyesly perjalanan yang mamakan mase hampir 1jam 30minit memang sangat mengantukkan dlm KTM tue...


sesampai nye kami di kampung.... memang trus siap2 untuk ke ladang kelapa sawit..
bukan untuk mengait buah.. tapi untuk MEMANCING... haha.. xpadan ngan puasa... tapi mmg tulah kerja aku+abang+makcik aku yang muda bersama suaminye bila berada dikampung.. masa yang ada dipenuhi dgn aktiviti memancing... sangat SYOOOOKKKKK oooooo....


port mancing pertama.. tapi tak best sgt...
kami bertukar-tukar port mancing hampir 6 tempat... berjemur tengah panas wat aku makin hitam..





nota kaki : aku dah minat mancing.. sume gara-gara encik jejeka...

No comments:

Post a Comment

Cute nye kamu2 yang menulis di sini...